Google Panda 2.5 Update

Google Panda strikes again! Se pare ca Google continua cu lupta anti continut de slaba calitate: se intrevad modificari clare in rezultatele livrate de gigantul motor de cautare. Mai multe site-uri bine stabilite, create de noi, si-au inceput binecunoscuta fluctuatie de pozitii, denumita Google Dance. Nu putem sti daca este doar un “pre-quake” sau Google lanseaza insusi update-ul Panda 2.5, dar ne asteptam de o vreme la acest update, si vor mai fi multe altele in acest an.

De unde stim ca se intampla ceva mai important? Urmarim site-uri de nisa, site-uri foarte bine stabilite, care intotdeauna erau in pozitia 1-2 max 3, pentru ani de zile. Daca ele dispar din prima pagina, ok, poate este vorba de niste penalitati. Insa daca vedem o fluctuatie gen pozitia 1-3-5-3, e clar, ca este vorba de ajustari de finete la motoarele de cautare. De obicei site-urile de nisa, cu vechime revin pe pozitia anterioara, si acesta poate insemna mai multe lucruri: 1. Google foloseste asa-numite whitelisturi, adica rezultatele de top sunt ajustate de o mana umana care readuce fruntasii in locurile fruntase 2. Google si-a dat seama ca acea ajustare testata in direct nu si-a servit bine scopul cum se asteptau baietii. Pot sa va spun ca suntem martorii unor astfel de upgrade-uri inca din martie, si au avut loc vreo 7. Ceea ce ne ingrijoreaza pe noi, firmele si agentiile de web design, este ca din cand in cand apare un site nou-venit, pe prima pagina a cautarilor specifice, si acel site nu contine deloc informatii. Site-uri fara adresa de contact, fara numar de telefon, fara lista de servicii, fara portofoliu, scrise in cateva minute, campeaza cateodata pe paginile 1-2-3 ale rezultatelor pe cautarile cele mai importante. Bineinteles ca acest lucru ne duce cu gandul la efectele unui algoritm, care nu pot fi controlate pe deplin, mai ales fiind vorba de miliarde de rezultate, chiar mai multe rezultate pentru o singura locatie. Candva, la sfarsitul acestei avalanse de update-uri, probabil ca vor “slefui peretele” baietii, si incoerentele vor disparea, speram. Pentru ca daca ne gandim logic, daca un update are un nume, trebuie sa aiba si un sfarsit, cand urmeaza un alt update cu un alt nume, sau poate o perioada de liniste.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>