Joomla, Drupal, WordPress vs custom-built CMS

Internetul abunda in site-uri create in cateva ore, pe CMS-uri gen Joomla, Drupal, WordPress sau alte CMS-uri gratuite, customizabile in cateva ore sau zile. Intrebarea este: cat de mult merita sa ne bazam pe ele, daca este vorba de un site al firmei, care nu trebuie sa serveasca doar scopuri de prezentare, ci trebuie sa fie “the one”, tehnologia perfecta care sa si aduca site-ul in topul motoarelor de cautare, prin structura si optimizarea lor. Exista pareri diverse, si contradictorii despre tehnologiile gratuite, de aceea am dori sa ne exprimam o parerea BIAS-ata, personala.

Continue reading

Google PageRank Update 18 Iulie 2011

N-a trecut o luna de la ultimul Google PageRank update si gigantul ne da cadou un nou PageRank Update. Schimbarile nu sunt majore, dar pentru cei care tocmai si-au lansat site-ul web, si si-au procurat destule linkuri, este o veste foarte buna: nu trebuie sa astepte pentru a vedea liniuta verde aparand in Google Toolbar. Insa ce inseamna acest lucru? Google Page Rank Update 27 Iunie –> Google Page Rank Update 18 Iulie. Unii bloggeri scriau pe blogul lor SEO ca Google ar planui un sistem de update constant, sau mai bine zis in timp real pentru PageRank. Oare inseamna ca vom avea PageRank mult mai up-to-date?

Google PageRank Update

Mult asteptatul PageRank Update a avut loc in ziua de 27 iunie (dupa unele surse): unii au primit PageRank mai mare, altii, care probabil ca au apelat la tehnici de SEO gray sau black hat + au cumparat linkuri, au scazut. Noutatea este ca au inceput sa apara PageRank-urile pentru paginile de interior. Inca cu o luna in urma am dat de oameni pe forumuri din SUA care spuneau ca au primit PageRank pentru paginile de interior.

Ce este acest PageRank? In cateva cuvinte, PageRank este de fapt importanta site-ului tau web, in “ochii” motorului de cautare Google – “Google’s view of the importance of your site”. Rankingul acesta nu se traduce mot-a-mot in ranking de pagina, cum multi cred, ci este de fapt un sistem de ranking al site-urilor web creat de Larry Page, unul dintre fondatorii gigantului Google. Larry Page a inventat PageRank, care se bazeaza pe link building, adica pe structura de linkuri care apartine unui site web. Cu cat sunt mai multe linkurile care duc spre site-ul web cu pricina, cu atat mai mult PageRank primeste (ca donatie) acest site de la cele de la care vin linkurile. In schimb cu cat mai multe linkuri duc de pe acest site spre alte site-uri, cu atat scade PageRank-ul.

Google a desfasurat deci un update de PR (PageRank) luna trecuta, si asta se resimte si pe plan de pozitionari/cautari. Cu cateva zile in urma scriam despre Google Dance – ei bine, Google Dance probabil ca se intampla ca o consecinta a updatarilor de PageRank. Dat fiind ca site-urile web cu pozitionari asemanatoare au un scor SEO foarte apropiat – de aici si pozitionarea apropiata – factorul decisiv devine PageRank-ul, care poate diferi cu numere intregi, cel putin din ce ne spune Google Toolbar…

Reguli CSS generice

Fisierele de stiluri CSS ale site-urilor web (Cascading Style Sheets) sunt niste liste cu stiluri predefinite (ca in Word) pentru elementele de text si layout din xhtml, pentru asa-numitele tag-uri, care devin redundante (repetitive) dupa un timp, multe din ele avand aceleasi randuri de proprietati. Ca un exemplu putem mentiona display: inline sau display: block, precum si float: left sau float: right. De multe ori definim un div container care sa contina tot ce tine de site-ul web, il centram pe pagina, si in interiorul sau plasam aproape toate tag-urile cu proprietatile display: inline; float: left.

Continue reading